سلام به همگی! حالتون چطوره؟
امیدوارم شاد و سلامت باشید.
یه خبر خوب برای اوتاکو های کتابخونمون! امروز میخوام یه انیمه خیلی جذاب بهتون معرفی کنم انیمه ی باحال سگ های ولگرد بانگو!
اول از همه بگم چون اینجا کتابخونه ست معمولا هر چیزی که مطرح میشه در ارتباط با کتاب یا نویسنده ها و از این قبیل چیزاست برای همین اولویت معرفی انیمه هم با اون دسته ای که با کتابا در ارتباطن.
حالا این "سگ های ولگرد بانگو" چه ربطی به کتاب داره الان میگم.
بانگو تو زبان ژاپنی یعنی نویسنده.
داستان این انیمه در مورد یه پسر۱۷ ساله ست که از یتیم خونه انداختنش بیرون. اسم پسر قصه ما ناکاجیما آتسوشیه. آتسوشی کنار رودخونه نشسته بوده که یهو چشمش به داخل آب میفته و می بینه یه مرد در حال غرق شدنه. اول یکم برای نجاتش تعلل میکنه ولی بعد می پره تو آب و اون آقاهه رو نجات میده. اسم مرد نجات یافته دازای اوساموعه مردی که به خودکشی های بی ثمر مشهوره. همون موقع همکار دازای که آدم خیلی دقیقه میاد و کلی سرش غر میزنه اسم همکار دازای کنیکیدا دو پوعه.
آتسوشی قصه ما که هم گیج شده بود هم گرسنه بود با این دو تا مرد به رستوران میره و اونجا متوجه میشه این آقایون عضو یه سازمان به نام آژانس کارآگاهان مسلح هستن.
آژانس کارآگاهان مسلح فقط مخصوص افرادی بود که توانایی یا موهبت ویژه ای داشتن. مثلا اونجا یه خانم دکتر بود که میتونست با تواناییش همه رو فوری خوب کنه یا یه پسر بچه که میتونست یه تنه ۱۰۰تا گاو وحشی رو حریف بشه.
خلاصه که آتسوشی با افراد خفنی آشنا میشه و می فهمه خودش هم یه توانایی داره. توانایی تبدیل شدن به ببر سفید برای همین عضو آژانس میشه تا با تواناییش بتونه به مردم کمک کنه اما خب از فرط بدشانسی می فهمه دشمن آژانس کارآگاهی، یعنی مافیای بندر دنبالشه.
تا اینجا داستان چطور بود؟ هیچ ربطی به نویسنده ها یا کتابا نداشت نه؟
پس بذارین براتون بگم که اسم کل شخصیتا برگرفته از نویسنده های معروفه و اسم توانایی هاشون اسم کتاباشونه.
مثلا دازای اوسامو که یه نویسنده اهل ژاپنه یه کتاب داره به نام 'نو لانگر هیومن یعنی دیگر انسان نیستم' و همین داخل انیمه موهبتش محسوب میشه. دازای میتونه با لمس یه موهبت دار نیروی اونو خنثی کنه. سرگذشت و تمایل به خودکشی دازای هم از روی زندگی واقعی این نویسنده برداشته شده.
اسامی بعضی نویسنده های موجود تو این انیمه:

دازای اوسامو (تو دیگر انسان نیستی)
ناکاجیما آتسوشی (هیولای زیر نور ماه)
کنجی میازاوا (ایستادگی در برابر باران یا یه همچین چیزی)
آکوتاگاوا ریونوسکه (راشومون)
جون ایچیرو تانیزاکی (خواهر ما آکیکو)
کنیکیدا دوپو(شاعر)
ادوگاوا رانپو
چویا ناکاهارا ( برای غم/البته ایشون  هم شاعرن)
موری اوگای (حیات جنسی)

یا نویسنده ای آمریکایی مثل:
جان اشتاین بک (خوشه های خشم)
مارک تواین(هاکلبرفین و تام سایر)
مارگارت میچل (بر باد رفته)
هرمان ملویل (موبیدیک)
فرانسیس اسکات فیتز جرالد (گتسبی بزرگ)
لوسی ماد مونتگومری (آنشرلی)
اچ پی لاوکرافت (اظهار کلطهور)
ناتاناییل هورثون

یا نویسنده های روسی مثل:
فئودور داستایوفسکی(جنایت و مکافات)
نیکولای گوگول(شنل)
و....

این انیمه به شدت هیجان انگیزه و روحیه تونو تقویت میکنه. بهتون یاد میده دنبال دلیلی برای زندگی بگردین و هیچ وقت دست از جنگیدن بر ندارید. اوپنینگ و اندینگ های خیلی قشنگی داره سعی کنید ترجمه شدشون رو پیدا کنید و بخونید حالتونو خوب میکنه.

طنز هم تو این انیمه موج میزنه که باعث میشه بیشتر همراهی کنید با شخصیتا. فقط یکم خون و خونریزی زیاد داره اگه زیر ۱۵ سال هستین یا تحمل دیدن خون رو ندارید توصیه میکنم نبینید (انیمه مافیایی اکشنه چه انتظاری دارید خب) البته کشت و کشتارش کمه ناراحتتون نمیکنه بیشتر طنزه.
تا الان چهار فصل ازش ساختن.
سه فصل اول هر کدوم ۱۲ قسمته ولی از فصل چهارش خبر ندارم + یه قسمت جدا و یه سینمایی به اسم سیب مرده.
که ماجرای سیب مرده رو باید بعد فصل۲ ببینید
خب فکر کنم توضیحات فعلا تا همینجا کافی باشه. بعدا درمورد شخصیتا ‌کلی قرار حرف بزنم.
مرسی که وقت گذاشتین و پستو خوندین.