امروز اومدم یه انیمه ی جذاب و معمایی رو بهتون معرفی کنم. این شما و این معماهای بزرگ پوآرو و مارپل!

البته اینم بگم اسم اصلی انیمه کاراگاهان بزرگه ولی خب دوستانی که که این انیمه رو دوبله کردن دلشون خواسته اسمشو بذارن معماهای بزرگ. آره درست شنیدین دوبله فارسی داره اونم با دوبله خوب و حرفه ای اعضای گروه سورن! خب بریم سر وقت داستان انیمه...

قطعا اکثرتون آثار معمایی جنایی نویسنده بزرگ خانم اگاتا کریستی رو خوندین یا اگه نخونده باشین حتما یکی از فیلماشو دیدین.

خانم مارپل پیرزن زیرکی که معماها رو به راحتی حل میکنه و آقای هرکول پوارو که اهمیت زیادی به سیبیلش میده و در عین حال نابغه محسوب میشه دو تا کاراگاه بزرگ داستانای آگاتا کریستی هستن که هرسری با معماهای تقریبا غیرقابل حلی مواجه میشن مثل قتل، مرگ، دزدی و.... و با هوش و ذکاوت اونا رو حل میکنن.  کتابای خانم کریستی جز شاهکارای دنیا مسوب میشه بهتون پیشنهاد میدم هر وقت وقت کردین آثارشونو مطالعه کنین.

این انیمه هم در مورد دختری به نام میبل وسته که خواهرزاده خانم مارپله. میبل دوست داره کاراگاه بزرگی بشه برای همین از آقای پوآرو میخواد که اونو به دستیاری قبول کنه.میبل و کاراگاه ها هرسری با مشکلاتی دست و پنجه نرم و معماهای زیادی رو حل می کنن. 

تو نسخه اصلی کتابای اگاتا کریستی میبل وجود نداره ولی این انیمه خیلی حرفه ای اونو به داستانا تزریق کرده و همراهی باهاش هیجان و لذت رو به آدم منتقل میکنه. این انیمه کا ساخت ژاپنه تو ایران هم روی انتن رفته و طرفدارای زیادی پیدا کرده.

توصیه میکنم اگه به انیمه و داستانای معمایی علاقه دارین حتما معماهای بزرگ رو ببینین!